Christina - Mamma till Sarah

Alla inlägg under augusti 2011

Av Christina - 31 augusti 2011 19:18

Idag var det dags för ett besök hos BM. Det gick bra. Hjärtljudet var 149 slag/minut vilket jag är verkligen glad för. Men när hon skulle mäta magen så ligger SF-måttet 1-2 cm under kurvan. Hon sa att det inte är ngt att oroa sig för mig visst oroar man sig ändå. Så hon har skickat en remiss för tillväxtkontroll som förhoppningsvis blir nästa vecka. Så hoppas på att dagarna kommer gå fort nu.


Imorgon blir det föräldragruppen igen vid 13:30. Måste också in till AF imorgon för en underskrift.

Av Christina - 29 augusti 2011 21:45

Sitter och kollar på CSI NY och senare blir det Criminal Minds. Älskar dessa serier, dem är så bra.


Idag har det inte hänt så mkt. Har förvärkar nästan varje dag och dem blir kraftigare för varje gång, kanske inte dröjer så länge tills lillan kommer nu =). Men ngt som hjälper är verkligen en dusch, smärtorna försvinner en stund. Men önskar verkligen att jag kunde lägga mig i ett bad, men kan inte det =(. Vill inte klia ihjäl mig efter åt.


Kommer ett inlägg eller två imorgon men nu så säger jag go natt


Av Christina - 28 augusti 2011 20:00

Vecka 32


 




I vecka 32 är medelkroppslängden 44 cm från hjässa till häl och barnets medelvikt är 2000 gr. Huvudets omkrets är 30 cm.
De sparkar du känt tidigare är nu mer som knuffar eftersom barnet börjar bli för stort för att röra sig fritt i fostervätskan. Barnets lungor förbereder sig inför den riktiga andningen. Kroppens viktiga organ och nervsystem fininställs. Underhudsfettet som det varit magert med tidigare har nu vuxit till och barnet ökar snabbt i vikt. Nu utvecklar barnet förmågan att svettas.
Av Christina - 28 augusti 2011 18:30

Idag blev det jag som lagade mat till mamma och pappa. Funderad imorse vad jag skulle laga och så kommer mamma och säger att det skulle vara väldigt gott med min kyckling i mango chutney sås och ris. Så det blev det. Och det är verkligen gott. Skriver upp receptet senare så att ni andra kan göra det ngn gång för det är inte svårt men det smakar fantastiskt.

Av Christina - 28 augusti 2011 13:42

Här kommer en liten uppdatering, kommer 2 tidsinställda inlägg senare under dagen.


Förvärkarna blir kraftigare och kraftigare så hoppas på att det inte dröjer så länge tills lillan är här. Inte hänt så mkt annat i livet förutom allt regn och åska vi har haft de senaste 2 dagarna

Av Christina - 25 augusti 2011 21:43

Tack mamma och pappa för den söta baby filten med Nalle Puh som jag fick av er idag och de 3 små söta bodysar. Ni är verkligen guld värda och jag är verkligen glad för att ni finns däe för mig och ställer upp för mig när jag behöver det.

Av Christina - 24 augusti 2011 17:00

Som jag sa tidigare idag så var jag och plockade svamp med mamma och pappa ute på Segerstad. Blev också en liten tur till Torsviksbadet.


             

Av Christina - 24 augusti 2011 15:34

Ber så mkt om ursäkt för att jag inte har bloggat så mkt dem senaste dagarna. Händer väldigt mkt just nu. Har sammandragningar/förvärkar varje dag. Så orkar inte vara inne så mkt på datorn längre för att det gör så ont.


Mina tankar är fortfarande hos Daniels (syrrans sambo) pappa och hans familj. Vi tänker på er hela tiden och hoppas verkligen att han kommer bli bättre och att han ska få komma hem snart.


Var ute i skogen idag och plockade lite kantareller med mamma och pappa. Fick några stycken. Bilder kommer upp senare idag =)

Presentation


Välkommen! Jag heter Christina 24 år bor i Karlstad. Fick en liten Sarah den 111029 exact på hennes BF-datum. Här i bloggen skriver jag om min vardag som ensamstående mamma.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sarah

 

 

 

Sarah Birgitta Christina 29/10-2011

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15 16 17 18 19 20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

Unbreakable

Ovido - Quiz & Flashcards