Christina - Mamma till Sarah

Alla inlägg under november 2011

Av Christina - 30 november 2011 11:45

Verkligen stolt mamma. Sarah sover längre och längre under natten. I natt somnade vi runt 1 halv 2 och sov till 7:30. Fick en ny blöja och mat, somnade vid 9 igen och sover fortfarande <3.


Tror jag har en dotter som utvecklar sig ganska tidigt. Hon var inte mer än 1 vecka när hon började fästa blicken och följa en med blicken. Runt 2 veckor så kunde hon lyfta på huvudet och hålla det stilla ett bra tag. De senaste dagarna när hon ligger på mage så kan hon hålla sig uppe och stödja sig själv på armarna och vrida huvudet och lägga ner det försiktigt på sidan och igår kväll så rullade hon från rygg till mage för första gången. Hon försöker redan att jollra och härma en med munnen när man pratar med henne.


Mamma är verkligen stolt över dig min ögonsten. Du betyder allt för mig


 

Av Christina - 30 november 2011 11:04

I måndags så var det iväg till BVC för 4 veckors kontroll. Allt såg bra ut, men vi varken vägde eller mätte henne pga att Sarah  sov och att hon inte är helt frisk än. Hon är fortfarande täppt i näsan min lilla sötis =(. Men efter som hom vägde 4045 sist vi var hos BVC så behövde vi inte väga henne.


Tisdagen så kommer syrran över. Vi åkte in till stan och var där ett par timmar med Sarah. Sarah var så duktig och sov HELA tiden <3. Sen kom Daniel på besök oxå och det blev nachos till middag yummy.


Idag blir det kanske en tur in till stan för att se om man kan hitta något åt lill tösen. Hon behöver lite tjockare tröjor och lite fler byxor.


Längtar så tills imorgon, för få får man nyckeln till lägenheten. ÄNTLIGEN säger jag bara. Dessa 3 veckor sedan jag skrev på kontraktet har gått sååååå sakta. Men nu är dagen här och man kan börja flytta och göra fint i sin egen lägenhet.


BVC · familj · mat · Sarah · stan
Av Christina - 28 november 2011 09:09

Idag blir det BVC för 4 veckors kontroll av Sarah. Hoppas på att hon har gått upp några gram iallafall eftersom hon har varit sjuk och inte ätit så mycket som hon brukar göra.


Sarah är fortfarande lite tätt i näsan och näsdropparna vill jag inte ge henne längre för det verkar som hon inte tål dem för varje gång hon har fått dem har hon spytt och det är inte pga att hon har fått för mkt mat.


Blir väl en tur in till stan efter BVC eller om man tar en tur upp till Sarahs Moster och Morbror om dem är vakna ;).

BVC
Av Christina - 27 november 2011 21:06

Som sagt så var vi hos min syster och hennes sambo igår på Thanksgiving middag och vilken god mat det var. Så här kommer det lite bilder från kvällen som gick.


 

Mamma och dotter


 

Kalkon


 

Pumpa paj



Sarah 4 veckor

familj · mat
Av Christina - 27 november 2011 00:42




Min ögonsten. Mamma kommer alltid älska dig <3 

Av Christina - 26 november 2011 11:06

Idag är Sarah hela 4 veckor gammal och idag så log hon ordentligt för första gången mot mig och mamma :'). Är verkligen en stolt mamma just nu!


Sarah är fortfarande sjuk =(. Hon hostar ordentligt ibland och bara spyr och spyr. Om det inte blir bättre så blir det nog att man får ringa BVC på Måndag och höra med dem vad jag kan göra för jag hatar att se Sarah såhär.


Idag blir det hem till syrran och hennes sambo Daniel för Thanksgiving middag. Första gången man ska äta det och ser verkligen fram emot det.

familj · mat · Sarah · sjuk
Av Christina - 24 november 2011 00:42

Har inte blivit så mycket bloggande när man har en sjuk liten dotter. Lilla Sarah är så tätt i näsan och hostar så förfärligt. Hoppas verkligen på att hon blir bättre snart. Hatar verkligen att se henne såhär =(.


Var till BVC på Tisdagen och Sarah väger nu 4045 gram och är 53 cm lång. Min lilla sötnos börjar bli stor =)

Sarah · sjuk
Av Christina - 21 november 2011 00:29

Jaha då har Sarah åkt på en förkylning =(. Tätt i näsan är hon så att hon knappt kan andas genom näsan. Tror det kommer bli en lååång natt. Är det värre imorgon så blir det nog att ringa BVC och höra vad man kan göra för att hjälpa sötnosen.


Tycker verkligen synd om Sarah för jag kan se att det är jobbigt för henne, men hoppas iallafall att hon kanske kan få lite sömn inatt.

Sarah · sjuk

Presentation


Välkommen! Jag heter Christina 24 år bor i Karlstad. Fick en liten Sarah den 111029 exact på hennes BF-datum. Här i bloggen skriver jag om min vardag som ensamstående mamma.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sarah

 

 

 

Sarah Birgitta Christina 29/10-2011

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

Unbreakable

Ovido - Quiz & Flashcards