Christina - Mamma till Sarah

Alla inlägg under december 2011

Av Christina - 30 december 2011 01:56

De senaste 3-4 dagarna så har Sarah inte somnat föräns efter kl 2 ibland även vid 3 tiden =(. Lägger henne mellan 21-23 sen går det inte mer än 1-1,5 timme så är vi vakna och kan sen vara vaken till 2-3 på natten. Hon har fått en ny ersättning pga att hon nog är allergisk mot komjölksproteinet =( så hon går på special ersättning nu tills man har fått en tid hos allergikliniken här.


Hade hoppats på att hon skulle sova så som hon har gjort tidigare. Somnar mellan 21-23 och vaknar mellan 05-07 men ikke.


Blir iaf ett besök hos BVC på Måndag för en vägning och hoppas på att man får en remiss till allergikliniken.

BVC · Sarah
Av Christina - 27 december 2011 23:22

Här kommer det lite bilder från Sarahs 1:a jul =)



         




Av Christina - 27 december 2011 22:57

Vill tipsa er om en bloggare som heter Jennifer Saari. Jennifer är en 18 årig tjej som skriver om sitt liv som nybliven mamma till lilla Alva som föddes 3/12 2011. Varför inte kolla in hennes blogg och lämna en liten kommentar ;)


http://jennifersaari.bloggplatsen.se/

Av Christina - 25 december 2011 20:01

Bjuder på en bild nu när vi har blivit 4 generationer på mammas sida.



Momor, Gammelmorfar, Mamma och Sarah 

Av Christina - 23 december 2011 23:42

Jag och Sarah vill önska er en riktig God Jul

Av Christina - 20 december 2011 20:37

Det blev ett besök på akuten igår kväll med Sarah =(. Senaste veckan så har Sarah spytt varje gång hon har fått mat (ersättning) i sig, men de senaste 2-3 dagarna så blev hon värre och när jag ringde 1177 igårn kväll så tyckte dem att jag skulle åka in för att se vad det var.


Kom till akuten kl 18, 19:30 fick jag träffa läkaren, 21:50 tog dem blodprov på Sarah, 23:00 fick vi åka hem. Proverna visade ingenting och det var bara att hålla koll på Sarah så att hon inte blev sämre.


Var till BVC idag och berättade vad som hade hänt, hon tyckte att jag skulle prova med NAN istället för Baby Semp och se om det hjälpte. Hon har fått 2 flaskor med NAN och än så länge får hon hålla maten nere vilket jag är väldigt glad över.


Blir ett besök hos BVC på Fredag för att göra en vägning för att se så hon går upp i vikt som hon ska och att hon inte spyr som hon har gjort den senaste tiden. Om hon nu skulle spy som hon gjort, så blir det att prova en ersättning som är fri från mjölkpulver. Kan då vara att Sarah är allergisk mot komjölken =(. Men BVC sa att hon kan växa ifrån det. Men hoppas på att hon inte är allergisk

Av Christina - 19 december 2011 00:34

Blir så förbannad på folk som pratar illa om min dotter! Om ni kollar på denna bilden ser ni något konstigt med den? Enligt en person så tycker hon att det verkar som Sarah har Down Syndrom! När jag tog detta kort på Sarah så satt hon hos mamma och pappa och pratade. Mamma satt och prata med henne och Sarah "svarade" samtidigt som hon log därför den "konstiga" minen. Det är inget fel på Sarah! Den som sa detta "bad om ursäkt och att jag inte skulle ta illa upp"! Självklart att jag tar illa upp när någon frågar om Sarah har Down Syndrom (inget illa menat mot dem som har det) när hon inte har det!

 
Av Christina - 17 december 2011 17:43

Har spenderat Fredag och nu lördagen hos mamma och pappa eftersom dem håller på att göra iordning badrummet i min lägenhet.


Sarah sover som en stock vilket är väldigt skönt eftersom hon ibland vägrar sova under dagen. Tänk at 21:05 så blir Sarah hela 7 veckor gammal. Vad har tiden tagit vägen? Mammas gumma börjar bli stor =(.


Blir att äta lite mat snart, blir pappas hemgjorda pyttipanna :D


Blir nog ett inlägg senare ikväll om jag får tid annars kommer det upp ett imorgon =)

Presentation


Välkommen! Jag heter Christina 24 år bor i Karlstad. Fick en liten Sarah den 111029 exact på hennes BF-datum. Här i bloggen skriver jag om min vardag som ensamstående mamma.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Sarah

 

 

 

Sarah Birgitta Christina 29/10-2011

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Besöksstatistik

Blogkeen

Unbreakable

Ovido - Quiz & Flashcards